Elektronische Dienstencheques
U heeft besloten om te werken met elektronische dienstencheques!
Wanneer u elektronische dienstencheques gebruikt, zal u door het dienstenchequebedrijf op wekelijkse of maandelijkse basis gefactureerd worden. Van zodra u ingelogd bent op http://www.dienstencheques-vlaanderen.be/ zal het op de startpagina zichtbaar zijn wanneer u een nieuwe prestatie dient te valideren. De validatie van een prestatie heeft als gevolg dat de prestatie met elektronische dienstencheques ook effectief betaald zal worden indien u voldoende provisie in uw elektronisch dienstenchequeportefeuille heeft. Het aantal dienstencheques dat u betaald staat gelijk aan het aantal gepresteerde uren. Deze worden afgetrokken van het resterende saldo uw elektronische portefeuille.
U kan de betaling van de prestatie dus in orde brengen door een simpele klik van uw muis.
Hoe bestel en gebruik ik elektronische dienstencheques?
U dient zich eerst te registeren op http://www.dienstencheques-vlaanderen.be/ met behulp van uw elektronische identiteitskaart om elektronische dienstencheques te kunnen bestellen. U kan inloggen met een elektronische identiteitskaartlezer of u kan uw gegevens handmatig ingeven.
Nadat uw registratie in orde is, krijgt u de mogelijkheid hebt om in te loggen op de website die toelaat om elektronische dienstencheques te bestellen. Om in te kunnen loggen stuurt Sodexo u een bevestigingsmail met uw persoonlijk gebruikersnummer dat uit 12 cijfers bestaat.
Door het exact bedrag van het aantal gewenste elektronische dienstencheques over te schrijven op het rekeningnummer van Sodexo (BE41 0017 7246 2610) kan u elektronische dienstencheques bestellen. U dient er wel op te letten dat u het correcte bedrag overschrijft (= het aantal gewenste dienstencheques x 9 euro).
Vergeet als gestructureerde mededeling bij de overschrijving zeker het gebruikersnummer (12 cijfers) niet te vermelden die u via de bevestigingsmail van Sodexo ontving. Van zodra uw overschrijving verwerkt is, worden uw elektronisch dienstencheques onmiddellijk in uw elektronische portefeuille bijgezet. U hoeft dus niet meer te wachten tot ze bij u in de brievenbus zitten!
Indien uw overschrijving wordt teruggestort, wil dit zeggen dat er ergens van uw kant een fout gemaakt is. Dit kan om meerdere redenen het geval zijn:
- De bestelling voldoet niet aan het vereiste minimum aantal dienstencheques: u dient per bestelling een minimum van tien dienstencheques te bestellen wat overeen komt met een bedrag van minimaal 90 euro;
- U heeft voor het lopende kalenderjaar uw maximum aantal dienstencheques overschreden: voor particulieren is het maximum dienstencheques vijfhonderd per kalenderjaar (400 stuks aan 9 euro en vervolgens 100 stuks aan 10 euro);
- U heeft geen correct bedrag ingegeven (geen veelvoud van 9 of 10).
Zoals u hierboven kan lezen zijn elektronische dienstencheques makkelijk om te hanteren voor zowel u als klant, als voor het door u gekozen dienstenchequebedrijf. Hieronder nog even een opsomming van de voordelen:
- Gemakkelijk: geen fouten meer bij het invullen van papieren dienstencheques;
- Uw elektronische dienstencheques kunnen niet gestolen worden of verloren gaan;
- Snel: Uw elektronische dienstencheques zijn tot 5 werkdagen sneller klaar;
- De eenvoudig gezien men kan valideren door één enkele muisklik.
Indien u het formulier onderaan deze pagina invult, zal uw aanvraag rechtstreeks naar een lokaal dienstenchequebedrijf gestuurd worden. Zij zullen u dan binnen drie werkdagen contacteren om te bekijken wat de mogelijkheden zijn om een poetshulp langs te sturen.